mLegitymacja szkolna
Miło nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
Już teraz na wniosek rodziców/prawnych opiekunów ucznia, szkoła może wydać elektroniczną wersję e-legitymacji szkolnej.
Co to takiego mLegitymacja szkolna?
mLegitymacja szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.
To dokładnie to samo, co e-legitymacja szkolna, ale w telefonie. Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie pobrać na telefon. mLegitymacje szkolne będą dostępne dla telefonów z systemem Android (wersja 6.0 lub nowsza) i iSO (wersja 10.3 lub nowsza). Mobilna wersja legitymacji szkolnej będzie uzupełnieniem jej standardowej formy –e-legitymacji szkolnej.
Czym dokładnie jest mLegitymacja szkolna?
mLegitymacja szkolna, to część aplikacji mObywatel.
Co z niej wyczytamy?
Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach: imię i nazwisko ucznia; numer legitymacji; datę wydania; termin ważności; status użytkownika (uczeń); datę urodzenia; PESEL; nazwę i adres szkoły.
Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji szkolnej potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Jak to działa?
„Mobilna” legitymacja szkolna będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji szkolnej będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio e-legitymacji szkolnej (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).
mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi e-legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.
Co należy zrobić?
- Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. Wniosek dostępny w załącznikach.
- Przesłać na adres mailowy: sekretariat@szkola-laznow.pl zeskanowane zdjęcie biometryczne (w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB i wymiarach minimum 492x633 pikseli) opisując zdjęcie w treści: mLegitymacja - imię i nazwisko ucznia.
- Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica/prawnego opiekuna ucznia w sekretariacie szkoły).
- Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze mLegitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
- Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymację szkolną należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu szkoły.
Procedura_udostępniania_mLegitymacji.pdf [.pdf, 1.32 MB]
Załącznik_nr_1_-_Wniosek_o_udostępnienie_mLegitymacji_szkolnej.docx [.docx, 22.04 kB]
Załącznik_nr_2_-_Wniosek_o_anulowanie_mLegitymacji_szkolnej.docx [.docx, 20.03 kB]
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.mlegitymacjaszkolna.regulamin.3.0.0.pdf
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
https://cloud-f.edupage.org/cloud/Instrukcja_mLegitymacji_krok_po_kroku.pdf